Το σώμα σας υφίσταται πολλές αλλαγές στη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Πολλές φορές, οι αλλαγές αυτές είναι ενοχλητικές για εσάς. Ωστόσο συνήθως είναι ακίνδυνες για τη δική σας υγεία αλλά και του μωρού σας.

 

Συχνοουρία 

Η επιθυμία για συχνή ούρηση ξεκινά από το 1ο τρίμηνο και μερικές φορές συνεχίζεται μέχρι τον τοκετό.

Αν σηκώνεστε συχνά τη νύχτα, προσπαθήστε να μειώσετε την κατανάλωση υγρών πριν ξαπλώσετε. Όμως βεβαιωθείτε ότι πίνετε αρκετά υγρά στη διάρκεια της ημέρας.

Στο 3ο τρίμηνο της κύησης, μερικές γυναίκες βρίσκουν βοηθητικό να κουνιούνται μπρος πίσω ενώ κάθονται στην λεκάνη της τουαλέτας. Με αυτό τον τρόπο μειώνετε η πίεση της μήτρας και αδειάζει καλύτερα η κύστη.

Είναι διαφορετικό αν έχετε πόνο κατά την ούρηση ή δείτε αίμα.

 

Δυσκοιλιότητα

Μπορεί να εμφανιστεί από την αρχή της εγκυμοσύνης λόγω ορμονικών αλλαγών.

Μπορείτε να την προλάβετε ακολουθώντας τα εξής:

  • Τρώγοντας τροφές με φυτικές ίνες, όπως δημητριακά, φρούτα, λαχανικά
  • Με σωματική άσκηση, όπως περπάτημα
  • Κατανάλωση πολλών υγρών
  • Αποφύγετε τη λήψη σιδήρου όταν χρειάζεται έστω για κάποιες ημέρες
  • Λυγίζετε τα γόνατα προς την κοιλιά στην τουαλέτα, όπως δείχνει η εικόνα

 

 

 

Μυϊκές κράμπες

Οι κράμπες εμφανίζονται ως οξύς, ξαφνικός πόνος. Είναι πιο συχνές τις βραδινές ώρες.

Για να τις προλάβετε:

Τακτική ήπια άσκηση, κυρίως στα πόδια, θα βελτιώσει την κυκλοφορία του αίματος.

  • Λυγίστε και τεντώστε τα πόδια σας x 30 φορές
  • Περιστρέψτε τα πέλματα σας x 8 φορές
  • Περπάτημα

 

Αίσθημα λιποθυμίας

Είναι κάτι που εμφανίζεται συχνά η τάση για λιποθυμία. Αυτό συμβαίνει λόγω ορμονικών αλλαγών.  Εμφανίζεται όταν ο εγκέφαλος δεν λαμβάνει αρκετό αίμα, και ως εκ τούτου οξυγόνο.

Είναι πιο πιθανό να συμβεί όταν σηκωθείτε απότομα από την καρέκλα, αλλά μπορεί να το νιώσετε και όταν είστε ξαπλωμένη.

Για να το προλάβετε:

  • Προσπαθήστε να σηκώνεστε αργά
  • Αν το νιώσετε όσο στέκεστε όρθια καθίστε και αν δεν νιώσετε καλύτερα, ξαπλώστε στο αριστερό πλάι
  • Αν το νιώσετε όσο είστε ξαπλωμένη γυρίστε στο αριστερό πλάι

Αποφεύγετε να ξαπλώνετε ανάσκελα μετά τις 28 εβδομάδες κύησης.

 

Αίσθημα καύσου

Είναι σύνηθες να νιώθετε πιο ζεστή στη διάρκεια της εγκυμοσύνης, λόγω των ορμονικών αλλαγών.

  • Να φοράτε χαλαρά ρούχα, φτιαγμένα από φυσικά υφάσματα και να αποφεύγετε τα συνθετικά.
  • Κάντε συχνά ντουζ
  • Διατηρείστε τη θερμοκρασία του δωματίου χαμηλή

 

 

Ακράτεια ούρων

Είναι ένα συνηθισμένο φαινόμενο στη διάρκεια της κύησης αλλά και μετά. Η έγκυος δεν μπορεί να συγκρατήσει τα ούρα της κυρίως όταν φτερνίζετε, γελάει, βήχει κ.α

Αυτό όμως είναι προσωρινό, γιατί οι μύες του περινέου χαλαρώνουν για να προετοιμαστούν για τον τοκετό.

Οι ασκήσεις Kegel βοηθούν στο να είναι πιο ήπια τα σύμπτώματα.